Gdy widzimy dorosłe psy ciągnące na smyczy, niewracające na zawołanie, biegnące do obcych ludzi czy rzucające się na inne psy i totalnie ignorujące właściciela, to niemal z pewnością możemy powiedzieć, że zaniedbano ich wychowanie w wieku szczenięcym. Większości tych problemów udałoby się uniknąć dzięki wiedzy i umiejętnościom przekazywanym właścicielom w naszym psim przedszkolu i odpowiedniemu wdrażaniu tego w życiu codziennym. Prawidłowe wychowanie szczeniaczka jest kluczowe i rzutuje na całe jego życie i dobry kontakt z właścicielem. Dlatego przywiązujemy do „psiego przedszkola” wielką wagę, starając się edukować i człowieka, i psa.
Czym jest psie przedszkole? Jest miejscem, gdzie młody piesek poprzez zabawę uczy się otaczającego je świata oraz właściwego stosunku do innych istot – ludzkich i zwierzęcych a także przyswaja umiejętności będące fundamentem pod wszelką dalszą edukację. Pies po kursie przedszkolnym łatwiej będzie przyswajał komendy potrzebne w „dorosłym” życiu.
Psie przedszkole to również miejsce gdzie edukuje się właściciel. Dlatego wymagamy od kursantów zaangażowania i systematyczności. Na naszych kursach uczymy jak nawiązywać tę specyficzną więź z psem , więź na całe życie. Uczymy jak mądrze kochać psa, odpowiedzialną miłością, tak żeby psu z nami i nam z psem było dobrze.
Dla kogo?
Psy w wieku 12 tygodni – 6 miesięcy
Czego uczymy?
– odczytywania mowy ciała psa, właściwej interpretacji sygnałów
– tego co dla psa jest naturalne(popędy) i jak to wykorzystać
– właściwej zabawy przewodnika ze szczeniakiem
– właściwego nagradzania, motywowania psa(trzy motywacje)
-właściwego korygowania niechcianych zachowań
(czyli jak przekazać psu żeby czegoś nie robił)
– budowania więzi przewodnik-pies poprzez zabawę (prawidłową zabawę)
– umiejętnego i świadomego korzystania ze sprzętu szkoleniowego (czyli właściwych i niewłaściwych zabawek oraz akcesoriów takich jak obroże, szelki, smycze czy kagańce)
– spokojnego akceptowania przez szczenię innych ludzi i psów
– zapoznania psa z różnymi nawierzchniami, „dziwnymi” przedmiotami (np. rower, samochód) oraz przeszkodami (np. tunel, kładka)
-wykorzystania psiego nosa (nauka poszukiwania np. zabawki)
– odpowiedniej reakcji na imię i nawiązywania kontaktu z człowiekiem; film
– praktycznych komend: chodzenia na luźnej smyczy, przywołania „do mnie”, siadania, warowania; film
Zajęcia odbywają się w weekendy!